האם ישראל לפני הסלמה? דיווחים מעזה על היעלמותו של מנהיג חמאס

admin2 No Comments on האם ישראל לפני הסלמה? דיווחים מעזה על היעלמותו של מנהיג חמאס

מנהיג חמאס ירד למחתרת בתקופה האחרונה, האם הדבר מרמז להסלמה שצפוייה להגיע בקרוב? העיתונאי יוני בן מנחם טוען שכן | סינוואר, המנהיג החזק של חמאס, מוסלמי פאנטי קיצוני, ייתכן ומעוניין להוביל את חמאס לעימות מול ישראל לראשונה בהנהגתו | יכולות לכך להיות כמה סיבות, קריסת ההסדרה, לחץ איראני ועוד

סינוואר צילום: אתר האינטרנט של חמאס
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

השקט שלפני הסערה: מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר, אשר משמש גם כראש הזרוע הצבאית של חמאס, שוב נעלם וירד למחתרת. שמועות עקשניות ברצועה, כי סינוואר מתנגד להסכם הרגיעה עם ישראל שמתקדם במצרים ומכין בבונקרים ביחד עם מוחמד דף התקפה צבאית על ישראל שתיפתח בהפתעה-חדירה דרך מנהרות לעוטף עזה או הנחתת כוחות קומנדו ימי בחופי ישראל, כך מפרסם העיתונאי יוני בן מנחם.

הידיעה ללא מקור מוסמך, אך אם היעלמותו של סינוואר היא אמיתית כנראה שסינוואר חושש בעת הזו מישראל, או שמתכנן דבר כלשהוא כנגדנו דבר שיוביל לפגיעה קשה בחמאס וסינוואר כבר מוגן מראש.

יש להבין, כי יחייא סינוואר הוא האיש החזק ביותר בחמאס כיום. בכובעו האחד הוא ראש הלשכה המדינית של חמאסו ובכובעו השני הוא ראש הזרוע הצבאית של חמאס, הדבר מקנה לו כוח עצום על יריביו. מתי שסינוואר רצה לסיים את כהונתו של משעל כראש הלשכה המדינית בחו"ל, הוא הביא לסיומה.

את המהלכים להסדר מול חמאס סינוואר מוביל ומפקח עליהם, מהתחלת השיחות ונחשב לאיש קשה במיוחד, אך פרגמטי לפעמים. בהסכם הפיוס העם אבו מאזן, סינוואר בעצם נותן לו לטפל בכל העבודה השחורה של הטיפול באזרחים, בכדי שחמאס ימשיך לטפח את יכולותיו הצבאיות.

חמאס התקרב מאוד לאחרונה לאיראן ומקבל ממנה הרבה מאוד כסף, ככל שהלחץ על איראן יגדל לעזוב את סוריה, כך חמאס ימשיך ללחוץ על ישראל לכיוון של עימות צבאי, שיסיט את תשומת הלב מהצפון.

בפגישה שערך יחיא סינוואר בעזה, הוא התפאר בהישגי הארגון מאז "צוק איתן" חמאס התחמש ונהיה מסוכן יותר כמו"חיזבאללה" אחרי לבנון 2. חמאס הגדיל את כוחו. לדברי סינוואר: "אנו יכולים להכות את תל אביב ב-51 דקות באותה כמות רקטות שהיכנו אותה ב-51 ימים" התפאר באוני שומעיו, כמובן שאת האיומים יש לקחת בערבון מוגבל.

סינוואר גם גילה: כי בשנים 2015-2016 נכנסה לרצועת עזה כמות נשק גדולה מזו שנכנסה אליה בעשר השנים האחרונות.

ייתכן ואם איראן תלחץ את חמאס לכיוון של עימות צבאי, הסכם ההסדרה יקרוס, ייתכן ולראשונה חמאס בהנהגת סינוואר, שהוא מוסלמי קיצוני, ירצה להוביל מערכה כנגד ישראל.

הרמטכ"ל גדי אייזנקוט, סייר אתמול בעוטף עזה ואמר: "כי צה"ל מוכן לכל תרחיש שיגיע מהרצועה"



0 תגובות